30/01/2020

Donderdag 16 januari overhandigde Jan Bovelander, president van Lions Delft Princestad, een cheque van € 10.000 aan directeur Herman Weyers van het Vermeer Centrum Delft. Dankzij dit bedrag ziet dit informatiecentrum over de Delftse schilder Johannes Vermeer kans om alle groepen 5 en 6 van basisscholen in Delft en omgeving uit te nodigen voor een bezoek. Vele scholen reageerden positief op deze uitnodiging en in totaal zullen de komende periode ruim 850 leerlingen een bezoek brengen. Voor de scholen die niet op loopafstand gelegen zijn, voorziet deze gift ook in de kosten van het vervoer met de bus naar en van de Delftse binnenstad.  In het Vermeercentrum worden de groepen ontvangen en rondgeleid door de vrijwilligers van de werkgroep educatie. Ook is er speciale kleding voor de kinderen gemaakt waarin zij zich kunnen verkleden als het meisje in het gele jasje, de astronoom, de vrouw in het blauw, Vermeer zelf en natuurlijk ook als het meisje met de parel. Dankzij Lions Delft Princestad krijgt deze groep leerlingen een kijkje in de historie van Delft en het leven van Johannes Vermeer, de schilder waarvoor vanuit alle hoeken van de wereld vele mensen speciaal naar Delft komen.