09/03/2017

Lions Club Delft Princestad verdeelt dit jaar een recordbedrag van 15.000 euro over diverse goede doelen. Het geld is ingezameld met de jaarlijkse wijnproeverij en tijdens Lichtjesavond. De doelen zijn onder meer twee bijenhotels voor de gemeente, de Vakantiebank, de Voedselbank en de stichting Hiep Hoera. Wethouder Stephan Brandligt (werk, duurzame ontwikkeling en stadsbeheer) en stadsecologe Diny Tubbing namen een gift voor de bijenhotels in ontvangst uit handen van president Kees Willemse van de Lions Club. Ook vertegenwoordigers van de andere doelen kregen een cheque.

• De wijnproeverij van de Lions Club is een jaarlijks terugkerend evenement in het Meisjeshuis. De proeverij staat bekend om de goede prijs-/kwaliteitsverhouding.
  • Tijdens Lichtjesavond verkopen de Lions traditiegetrouw gluhwein en warme chocolademelk.
  • Bijenhotels zijn nuttig voor de instandhouding van de soort. Deze insecten hebben het tegenwoordig erg moeilijk in een landschap waarin steeds minder nectarplanten voorkomen en lijden verder erg onder pesticidengebruik en ziektes.
  • De Vakantiebank Delft steunt gezinnen met kinderen, alleenstaanden en ouderen voor wie een vakantie financieel niet mogelijk is.
  • De Voedselbank Delft voorziet ruim 500 huishoudens - inclusief bijna 700 kinderen - wekelijks van een voedselpakket.
  • De stichting Hiep Hoera helpt ouders met jarige kinderen die geen geld hebben om de verjaardag van hun kinderen op een feestelijke manier te vieren.

Met deze combinatie van goede doelen willen de Lions de Delftse gemeenschap op verschillende manieren ondersteunen in een tijd waarin steeds minder publiek geld beschikbaar is voor dergelijke doelen.