15/02/2024

Eén van de goede doelen dit jaar is Delft On Stage. Dit project helpt jongeren van het VMBO bij hun oriëntatie op de toekomstige beroepspraktijk. Na een gedegen voorbereiding kwamen op het Beroepenfeest op 15 februari j.l. zo’n 800 jongeren en ruim 200 bedrijven samen voor het maken van afspraken over een kennismaking tussen de leerling en het bedrijf. De leerlingen gaan hier tijdens de Doe Dag drie weken later naartoe om een goede indruk te krijgen wat het werk in die sector inhoudt. Dit helpt hen enorm bij het maken van keuzes over hun loopbaan in de toekomst.

Lions Princestad Delft heeft de voorbereidende leerling training financieel ondersteund en was op het Beroepenfeest aanwezig met zes matchmakers om de jongeren te helpen hun weg te vinden. Delft On Stage is ook dit jaar weer een groot succes. Voor meer informatie over Delft On Stage en wat u ook zelf als beroepsbeoefenaar kunt doen zie www.delftonstage.nl.