15/03/2019

Kledingbank De Buurvrouw en stichting Present zijn dit jaar ‘in de prijzen gevallen’ bij de bestemming van de opbrengst van de wijnproeverij van Lions Club Delft Princestad. Vertegenwoordigers van deze goede doelen ontvingen elk een bedrag van 6891 euro. De totaalopbrengst van de proeverij die begin november in het Meisjeshuis plaatsvond, bedroeg dus 13.782 euro; een recordbedrag. Karin Molenaar van De Buurvrouw en Andries van Eckeveld van Present namen de cheque in ontvangst uit handen van president Bert Strooker van de Lions Club.

De Buurvrouw wil ervoor zorgen dat mensen met een minimaal inkomen in Delft en omgeving kunnen profiteren van de welvaart van andere mensen in de stad Delft en omgeving. Dat doen ze door kleding en textiel in te zamelen en weer te verdelen onder de mensen die het nodig hebben. De opbrengst van de wijnactie wordt onder andere gebruikt voor een wasmachine en een droger.

Present noemt zich een 'makelaar in vrijwilligerswerk’. De organisatie biedt de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in de eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Present is van plan de schenking van de Lions Club te gebruiken voor gereedschappen die bij uiteenlopende klussen kunnen worden gebruikt.

Lions Club Delft Princestad organiseert de wijnactie al tientallen jaren en kiest ieder jaar een ander goed doel uit in Delft. Vorig jaar betrof dit nieuwe tenten voor de Delftse Vakantie Activiteiten. De club telt 43 leden en bestaat (dit jaar) 35 jaar. De wijnproeverij wordt doorgaans door ruim 100 inwoners van Delft en omstreken bezocht en staat bekend om de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De Lions Club is een wereldwijde serviceclub met het motto ‘We serve’.