18/03/2023

Donderdag 9 maart 2023 was een bijzondere bijeenkomst van onze club en voor 2 Delftse stichtingen. Deze avond kregen de door ons gekozen goede doelen namelijk een cheque overhandigd.

De Delftse Natuurwacht draait volledig op vrijwilligers en ze laat de lokale jeugd kennis maken met de natuur. Dit doen ze al sinds 1969. Ze mogen een bedrag van 5.700 euro tegemoet zien. José Hekkens nam als penningmeester de cheque uiteraard graag in ontvangst.

Inmiddels is duidelijk dat de landelijke Lionsorganisatie het eveneens een uitstekende keuze vindt van ons en is toegezegd dat het bedrag verdubbeld zal worden door hen.

Voor de Delftse Natuurwacht is dit natuurlijk een mooie financiële prikkel waarmee ze hun goede werk voort kunnen zetten. Voor onze club is het een bevestiging van de keuze die we gemaakt hebben.

Naast de Delftse Natuurwacht waren ZamZam en Michelle van de Delftse vakantie Activiteiten aanwezig. Deze vrijwilligersorganisatie is al sinds 1948 actief en viert dit jaar dus haar 75-jarig bestaan. Menig Delfts kind heeft gebruik gemaakt van de door hen georganiseerde activiteiten. Onze club heeft vorig jaar toegezegd dit doel de komende jaren te ondersteunen. Dit jaar kunnen we ze een bedrag van 8.000 euro toezeggen.

Naast deze doelen heeft onze club de afgelopen periode geld geschonken aan de voedselbank en hebben we een Lionsclub in Oekraïne financieel geholpen om voedselpakketten voor de inwoners aldaar uit te kunnen delen.